پادکست چیست؟ نحوه ایجاد پادکست به زبان ساده را بیاموزید


امروزه روش های مختلفی برای دریافت اطلاعات و محتوا وجود دارد. از شبکه‌های اجتماعی پر از عکس و ویدیو گرفته تا وب‌سایت‌های خبری مبتنی بر متن، همگی محتوای جدید و متنوعی ارائه می‌کنند. در این میان شکل دیگری از تولید محتوا وجود دارد که برای ارائه محتوا به جای چشم از گوش مخاطب استفاده می کند. به این نوع محتوای صوتی پادکست می گویند.

در حال حاضر پادکست های زیادی در سرتاسر جهان در مورد موضوعات مختلف وجود دارد. پادکست ها فرم منحصر به فرد و سرگرم کننده ای از محتوا هستند که این روزها محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. در طول 15 سال گذشته، پادکست ها به دلیل ماهیت مناسب خود برای شنوندگانی که به دنبال محتوای خاص هستند، به خودی خود تبدیل شده اند و محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. طبق آمار، 11 درصد از شنوندگان پادکست شاغل هستند که بهترین راه برای بیرون رفتن به صورت روزانه است.

پادکست ها از سال 2005 رواج یافتند و در ابتدا پادکست های کمی وجود داشت، اما با گذشت زمان تعداد آنها افزایش یافت و امروزه حدود یک میلیون برند مختلف در این بخش وجود دارد و 300 میلیون قسمت پادکست وجود دارد. . برخط. .

حالا ممکن است شما هم بخواهید وارد دنیای پادکسترها شوید، اما هیچ اطلاعاتی از گردش کار آنها ندارید. در این مقاله هر آنچه برای ایجاد یک پادکست نیاز دارید پوشش داده شده است.

پادکست چیست؟

اولین قدمی که برای ورود به دنیای پادکست باید بردارید این است که معنی این واژه را درک کنید. به زبان ساده، پادکست یک برنامه صوتی است. مثل رادیو؛ از طریق برنامه های مختلف منتشر می شود و بینندگان مشترک می شوند و هر زمان که بخواهند گوش می دهند.

اگر بخواهیم این اصطلاح را با جزئیات توضیح دهیم، یک پادکست مجموعه ای از قسمت های صوتی است که همه بر یک یا چند موضوع خاص مانند دوچرخه سواری یا دویدن متمرکز شده اند.

شرایط مهم در تولید پادکست

با درک معنای اصلی کلمه پادکست، بهتر است اصطلاحات مهم و کاربردی در این زمینه را بدانید. اگر در مورد پادکست جدی هستید، اطلاعات بیشتر می تواند به شما کمک زیادی کند.

پادکچر

پلتفرمی که پادکست در آن پخش می شود، پادکست نامیده می شود. Apple iTunes، Castbox و Google Podcast سه نمونه از محبوب‌ترین نمونه‌های امروزی هستند.

پادکستر

به شخصی که پادکست تولید می کند پادکست گفته می شود.

نرخ CPM

"هزینه به ازای هر برد" یا "هزینه به ازای نمایش" CPM (هزینه در هر میلیون) است. این هزینه ها بسته به محبوبیت پادکست از 15 تا 100 دلار متغیر است.

محتوای همیشه سبز

این اصطلاح برای محتوایی استفاده می شود که پیر نمی شود. به عنوان مثال، محتوای کانال های آموزشی به عنوان سبز طبقه بندی می شود.

تخلیه

عمق بیت برای تعیین کیفیت صدا استفاده می شود. رایج ترین عمق ها 16، 24 و 32 بیت هستند.

نرخ بیت

هرچه میزان بیت بالاتر باشد، حجم فایل بزرگتر است. این بخش به شما می گوید که چند بیت داده در یک ثانیه از یک فایل صوتی وجود دارد.

میکروفون پویا

میکروفون هایی که نیاز به برق ندارند پویا نامیده می شوند.

تک کانال

به آن خط تک کانالی می گویند که شبیه یک موج است. اگر رادیو اینترنتی در این حالت باشد، تنها یکی از کانال های راست یا چپ فعال است.

لینک را کپی کنید

فید RSS

خدمات بازاریابی این فیدها را ارائه می دهند تا تولیدکنندگان بتوانند از آنها در پادکست های مختلف خود استفاده کنند.

فرمت صوتی پیشرفته (ACC)

این یک فایل صوتی با کیفیت بالاتر و فرکانس گسترده تر از Mp3 است.

تخت خواب

موسیقی پس‌زمینه یک پادکست، موسیقی پس‌زمینه نامیده می‌شود.

نکات مهم برای ایجاد پادکست

قبل از ایجاد یک پادکست، این واقعیت را در نظر بگیرید که همه به این نوع محتوا گوش نمی دهند. برخی از آنها طرفداران مشتاق پادکست هستند. اما برخی دیگر حتی در مورد آن چیزی نشنیده اند. بسیاری از سبک های رسانه ای چنین ناهماهنگی ندارند. وجود این مشکل فضای بسیار رقابتی ایجاد می کند پس برای داشتن یک پادکست موفق باید به چند نکته مهم توجه کرد. در زیر مهمترین نکات مورد نیاز پادکست های جدید آورده شده است:

انگیزه های خود را در نظر بگیرید

اهداف مختلفی وجود دارد که می توان با پادکست به آنها دست یافت، و نکته کلیدی این است که تصمیم بگیرید چه چیزی شما را برای شروع کار انگیزه می دهد. صرف نظر از اینکه چرا یک پادکست را راه اندازی کرده اید، انگیزه شما برای شروع یک پادکست باید محتوایی را که به اشتراک می گذارید توجیه کند.

پایدار باشید

در حالت ایده آل، هر هفته یک قسمت جدید منتشر خواهید کرد. هرکسی که به طور منظم پستی ارسال نکند به مرور زمان ارتباطش با کاربر قطع خواهد شد. آیا می توانید تقویمی بسازید که به آن پایبند باشید؟ یک تقویم برای تولید و انتشار محتوا ایجاد کنید و از آن برای انتشار مداوم پادکست ها استفاده کنید.

جایگاه خود را بشناسید

اگر محتوای شما روی موضوع خاصی متمرکز نباشد، مخاطبان شما نمی دانند که از پادکست شما چه انتظاری دارند. اگرچه اجتناب از صحبت در مورد هر چیزی و همه چیز سخت است. اما حفظ جایگاه مناسب برای پادکست برای موفقیت بالقوه آن بسیار مهم است.

در مورد مخاطب ایده آل خود و آنچه برای ارائه دارید فکر کنید. آیا در مورد چیزی صحبت می کنید که بلافاصله شما را هیجان زده می کند؟ از آنجا شروع کنید و ایده های خود را اصلاح کنید تا زمانی که در مورد موضوع مناسب تصمیم بگیرید.

نام پادکست مهم است

عنوان پادکست باید منعکس کننده سبک شما باشد و به شنوندگان ایده بدهد که چه نوع موضوعاتی را در برنامه خود پوشش می دهید. هنگامی که موضوعی را که دوست دارید پیدا کردید، در پلتفرم های پادکست جستجو کنید تا مطمئن شوید که قبلاً از آن استفاده نشده است. همچنین مطمئن شوید که هیچ چیز دیگری که خیلی شبیه نام انتخابی شما باشد وجود نداشته باشد.

شروع و پایان مهم است

در حالی که هنگام ضبط یک پادکست جدید نباید خود را به یک متن خاص و سختگیرانه متعهد کنید، اما همیشه ایده خوبی است که برای شروع و پایان برنامه ریزی کنید. به این ترتیب هرگز جزئیات مهم را فراموش نخواهید کرد. انتهای هر بخش را می توان به ابتدای بخش دیگر متصل کرد و این برای شنونده جالب خواهد بود.

در پایان هر قسمت نیز باید از مخاطب بخواهید که اقدامی مانند نظر دادن یا اشتراک گذاری (فراخوانی) انجام دهد.

تصاویر کوچک با کیفیت بسازید.

پادکست فقط صوتی است، بنابراین تصویر کوچک تنها جایی است که می توانید شنوندگان بالقوه خود را به صورت بصری درگیر کنید. این تصویر باعث می شود که پادکست شما قابل تشخیص باشد. از آنجایی که تصاویر کوچک معمولا کوچک هستند، از لوگوهای کوچک در آنها استفاده نکنید زیرا قابل مشاهده نیستند.

از تجهیزات مناسب استفاده کنید

مخاطبان پادکست شما نمی توانند چهره شما را ببینند، بنابراین ارائه محتوای صوتی با کیفیت بسیار مهم است. این به معنای استفاده از تجهیزات مناسب است. برای ایجاد یک پادکست، به مواردی مانند میکروفون، کمپرسور، جعبه USB و میکسر صدا نیاز دارید. در مورد این بخش بیشتر بحث خواهیم کرد.

از نرم افزار مناسب استفاده کنید

وقتی صحبت از نرم افزار پادکست می شود، Adobe Audition یکی از بهترین هاست. اما انتخاب های دیگری هم هست. این قسمت نیز در زیر به طور کامل توضیح داده شده است.

قالب خود را بشناسید

فرمت های زیادی برای ایجاد پادکست وجود دارد. برخی مهمان دارند، برخی دیگر کاملا شخصی هستند و حتی پادکست هایی وجود دارند که از تماس تلفنی با مخاطبان برای تولید محتوا استفاده می کنند. میلیون ها راه برای قالب بندی پادکست شما وجود دارد، فقط باید در نظر بگیرید که چه چیزی برای شما مفید است.

از چاپ نترسید

در نهایت، از ارسال نترسید. هنگام ایجاد اولین پادکست خود، سعی کنید آن را برای مخاطبان مختلف ارسال کنید. در مراحل اولیه می توانید یک قسمت جدید را برای دوستان و آشنایان بفرستید و از آنها بخواهید که نظرات مثبت خود را با شما در میان بگذارند. به این ترتیب می توانید سرعت پیشرفت خود را چند برابر کنید.

ساخت پادکست

راه اندازی پادکست کار سختی نیست. با این حال، تنظیم آن به چند مرحله نیاز دارد. در زیر لیستی از مراحل اصلی که باید برای ایجاد یک پادکست انجام دهید آورده شده است.

موضوع و نام را انتخاب کنید

قالب پادکست و قسمت ها

ساخت پوشش

شروع و پایان موسیقی

ضبط و ویرایش صدا

برای پادکسترها ارسال کنید

برنامه ریزی

این اولین قدمی است که اغلب در پادکست نادیده گرفته می شود. بهتر است برای این قسمت زمان مناسبی در نظر گرفته شود. از یک دفترچه یادداشت یا وایت برد استفاده کنید تا این کار را به حرفه ای ترین شکل انجام دهید.

موضوعی را انتخاب کنید

یک پادکست باید روی یک موضوع خاص تمرکز کند. سعی کنید آن را به موضوعی محدود کنید که می تواند قسمت های زیادی را مدیریت کند (بیش از 100). به عنوان مثال، به جای پادکست «فعالیت های در فضای باز»، درباره پیاده روی صحبت کنید. همانطور که موضوع شما محبوب تر می شود، همیشه می توانید آن را گسترش دهید.

انتخاب هم اتاقی (اختیاری)

آیا دوست، عضوی از خانواده یا همکار دارید که بخواهید با او یک پادکست میزبانی کنید؟ راه اندازی یک پادکست زمانی که یک میزبان مشترک دارید بسیار ساده تر است. اگر هر دوی شما نظرات خود را در مورد یک موضوع به اشتراک بگذارید، واضح است که گفتگوی جالب تری خواهید داشت.

همچنین داشتن کسی در اطراف که بتواند کارها را ادامه دهد کمک می کند. فراتر از آن، می توانید ویرایش، تبلیغات و پیگیری اضافه کنید. با این حال، ممکن است نکات منفی نیز وجود داشته باشد. هر دو نفر باید برای طولانی مدت به کارهای مرتبط با صدا متعهد باشند و گاهی اوقات یک نفر نمی خواهد به همکاری ادامه دهد.

لطفا یک نام انتخاب کنید

اگر به جدول اصلی پادکست های Castbox نگاه کنید، چند نام خواهید دید. برخی نمادین موضوع پادکست هستند، اما برخی دیگر اهمیت خاصی ندارند. شما باید نامی را برای پادکست خود انتخاب کنید که گسترده تر از موضوع شما باشد. نام نباید خیلی از موضوع پادکست منحرف شود.

قالب بندی پادکست

اول از همه باید به مسئله زمان توجه کرد. در دنیای تولید صدا، پادکست های 5 دقیقه ای و 6 ساعته با هم وجود دارند و هر پادکست می تواند در جایگاه خاص خود موفق باشد. طول مناسب را برای پادکست خود انتخاب کنید.

نکته دیگر سبک است. پادکست های مصاحبه محبوب هستند. اما آیا باید از این روش استفاده کرد؟ البته نه، شما باید سبک خود را پیدا کنید و یک پادکست بر اساس آن سبک ایجاد کنید. البته گاهی اوقات می توانید برای افزایش مخاطبان خود از مهمان دعوت کنید.

قالب بندی حجم

یک پادکست باید شامل چه مواردی باشد؟ به عنوان مثال، در یک پادکست معمولی، ممکن است یک تیزر، موسیقی مقدماتی، خوش آمد گویی، تبلیغات، مصاحبه، دعوت به عمل و موسیقی پس زمینه را به ترتیب بشنوید. با خیال راحت در طرح بندی محتوای خود خلاق باشید.

فقط به یاد داشته باشید که هر قسمت باید برای شنوندگان قدیمی و جدید به طور یکسان جذاب باشد.

ساخت سقف

جلد اولین چیزی است که مخاطب می بیند. بسیاری از مردم هر روز با مرور لیست پادکست ها و مشاهده تصاویر جلد آنها پادکست ها را انتخاب می کنند. اگر خودتان قادر به طراحی تصاویر جذاب و خلاقانه نیستید، حتما از یک طراح گرافیک کمک بگیرید.

انتخاب موسیقی اولیه

برای خاطره انگیزتر شدن آن برای شنونده، یک آهنگ آغازین جذاب را انتخاب کنید و آن را در ابتدای هر قسمت پخش کنید. شما می توانید موسیقی خود را برای پادکست بسازید و از آن استفاده کنید.

ضبط و ویرایش

هنگامی که محتوای خود را انتخاب کردید و اطلاعات لازم را وارد کردید، باید ضبط پادکست خود را شروع کنید. ویرایش یکی از مهم ترین بخش های تولید پادکست است. این قسمت را در بخش نرم افزار پادکست خود به طور کامل توضیح خواهیم داد.

یک میزبان انتخاب کنید

برای شروع نیازی به استفاده از هاست های حرفه ای  شیراحمدی ندارید. البته، گزینه‌های رایگان به خوبی گزینه‌های پولی نیستند، اما می‌توانند به مبتدیان برای شروع کمک کنند. نمونه هایی از هاست های محبوب (رایگان و پولی):

آنکر

یکی از جدیدترین هاست های موجود Anker است، اما طرفداران زیادی دارد. این سرویس به صورت رایگان برای پادکسترها در دسترس است.

Buzzsprout

یکی دیگر از گزینه های موجود Buzzsprout است که علاوه بر خدمات اشتراک، یک طرح رایگان ارائه می دهد. به نظر می رسد که این نبرد برای مبتدیان خوب است.

مبهم

اگر به دنبال یک کارگر نظامی بیشتر هستید، بلوبری برای شما مناسب است. این سرویس همچنان در حال بروزرسانی است و خدمات خوبی را به کاربران ارائه می دهد. البته این سرویس رایگان نیست و قیمت آن از 12 دلار برای اشتراک روزانه شروع می شود.

پادکست منتشر کنید

بالاخره می توانید پادکست خود را منتشر کنید. فراموش نکنید که از یک عنوان جذاب، یک جلد خوب، برچسب های مرتبط و یک توضیحات کامل استفاده کنید تا فهرست درست به دست آورید.

موضوع پادکست

یکی از سوالات اصلی در ذهن پادکسترهای جوانی که راه جدیدی برای تولید محتوا کشف کرده اند این است: چه بگویم؟

یکی از سخت‌ترین بخش‌های یک میزبان موفق پادکست، یافتن ایده‌های پادکست است که برای شما و مخاطبان هدفتان جالب هستند. در نهایت، انتخاب موضوع پادکستی که از آن لذت می برید، کلید موفقیت است. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا ایده های خود را محدود کنید و موضوع پادکست مناسب را انتخاب کنید.

از علایق و سرگرمی های خود شروع کنید

مهم است که موضوع پادکستی را انتخاب کنید که واقعاً به آن علاقه دارید. در غیر این صورت شنوندگان به شما علاقه مند خواهند شد. اگر می‌خواهید درباره موضوعی صحبت کنید که به آن علاقه خاصی ندارید، ممکن است مخاطبان شما احساس کنند که شما فردی متظاهر یا عجیب و غریب هستید.

همچنین، اگر روی موضوعاتی که دوست دارید تمرکز کنید، به احتمال زیاد پادکست جذاب تری خواهید داشت. در مورد علایق، کار و زمینه های تخصصی خود فکر کنید یا در مورد موضوعی که اغلب با دوستان و خانواده صحبت می کنید بنویسید.

اهداف خود را ارزیابی کنید

اگر هدف شما آموزش و اطلاع رسانی به مخاطبان است؛ پادکست شما احتمالا رویکرد روزنامه نگاری بیشتری خواهد داشت. اما اگر سرگرمی مورد علاقه شماست، به یک مکان رسمی کمتر می خواهید. برخی از پادکست ها حتی سعی می کنند محصولات خاصی را بفروشند. در آن صورت، موضوعات گفتگو باید ویژگی های محصول و سایر اطلاعات را برجسته کنند.

برنامه ریزی برای دعوت از مهمانان را در نظر بگیرید

دعوت از مهمانان به پادکست شما می تواند راهی عالی برای آموزش آنلاین تولی پادکست زهرا شیراحمدی جذب شنوندگان جدید و افزایش ترافیک برای پادکست شما باشد. همانطور که موضوعات مختلف پادکست را می سنجید، از خود بپرسید آیا می خواهید این موضوع را با شخص دیگری در میان بگذارید؟

اگر چنین است، می توانید موضوعی را انتخاب کنید که فضای بیشتری برای ایده ها، نظرات و دانش جدید داشته باشد.

چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند؟

صنعت پادکست لحظه به لحظه بزرگ‌تر و متنوع‌تر می‌شود، بنابراین باید برای موفقیت پادکست جدید خود برجسته باشید. موضوع پادکستی را انتخاب کنید که شکاف گزینه های موجود شما را پر کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر